Basisschool Vrijeschool Kleverpark is een vrijeschool in Haarlem-Noord

Steken tellen is
ook rekenen.

Geschiedenis

De eerste Haarlemse vrijeschool is in 1947 gestart in Haarlem Zuid. In 1979 opende de Vrije School Kennemerland in Haarlem-Noord voor het eerst haar deuren. De laatste jaren is de school enorm gegroeid. In 2011 is een tweede locatie geopend, de Vrije School Kleverpark. In eerste instantie als dependance, maar inmiddels volgroeid tot een zelfstandige school.

De vraag naar vrijeschoolonderwijs in Haarlem groeit. In 2017 is er naar aanleiding van een ouderinitiatief een derde locatie bijgekomen op de Korte Verspronckweg, Vrije School De Lindeboom. Deze locatie is gestart met 2 kleuterklassen en een eerste klas. Elk jaar is er een klas bijgekomen tot ook De Lindeboom een volwaardige school is geworden in 2022-2023 met 3 kleuterklassen en klas 1 tot en met 6.